Експериментът “20 000″ на Svejo.net не успя

  • el
  • es
  • id
  • pt
  • se
  • от Тодор Христов на 28.12.2007





    Свежо Svejo.net експеримент

    Свежо Експериментът по достигане на 20 000 посещения за 1 ден, който бе обявен за вчера, не успя. Идеята на собствениците на социална мрежа Svejo.net бе наистина амбициозна, но разликата между заплануваното и постигнатото в крайна сметка се оказа голяма.

    Съгласно Tyxo брояча на Svejo.net, посещаемостта на 27.12.2007 в тази социална мрежа е била 8317. Това е много сериозен трафик за България, но в никой случай по-различен от посещаемостта на Svejo.net през последния месец.

    Защо не бяха постигнати 20 000 посещения за 1 ден в Svejo.net? Твърде голяма хапка ли беше тази цифра на този етап от развитието на социалните мрежи или просто твърде малко сайтове и блогове подкрепиха инициативата в уречения ден?

    Оставям на вас тежката дума.

    Ако тази статия ви допада, споделете я в Twitter и Facebook или я запазете в Delicious.


    Харесвате ли това, което четете тук? Абонирайте се с RSS фийд или направете абонамент по е-мейл, за да получавате първи информация за всички мои най-нови статии.


    Вижте и това:

    { 22 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }

    1

    MacTeP 28.12.07 в 08:12

    Според мен просто хората в България не са свикнали да използват социалните мрежи. Бумът на трафика от и към тях тепърва предстои ;)

    2

    thrawn 28.12.07 в 08:12

    Според мен трафикът е постижим и съвсем реалистичен за сайт като svejo.net.. просто не и за Коледните празници. Към текущият момент всички сайтове страдат от спад в посещаемостта / търсенето. Същото се получава и през Август месец, когато е другият сериозен отпускарски сезон.

    Евала на Свежо за амбизиозният експеримент – все пак, ако не са амбициите, няма кое да ни тегли напред, а следващият път може и да успеят – кой знае?

    3

    Тодор Христов 28.12.07 в 08:12

    Аз не видях солидна подкрепа от ABV.bg, Netinfo и GBG.bg в уречения ден. Специално погледнах на 2 пъти – не видях линкове към Svejo.net (възможно е да не съм догледал).

    Ако наистина е нямало линкове от тези сайтове, но бяха поставени, може би резултатът щеше да скочи значително?

    4

    Станислав Божков 28.12.07 в 09:12

    Аз съм съгласен с thrawn и това, че може би празниците бяха “камъкът”, които ни подпря. Повечето мои приятели, както е нормално, не стояха пред компютрите а обикаляха кафетата и се виждаха със стари познати.

    Въпреки, че посещенията не бяха достигнати, аз съм доволен от вчерашния ден. Това, което се видя и трябва да се запомни е, че хората в БГ можем да си помагаме и да се организираме, да бъдем единни. Съответно, това е показателно за развитието на по-добро общество, такова в което аз искам да живея :)

    5

    Longanlon 28.12.07 в 09:12

    Тодоре, на мене същото нещо ми дойде на ум – практически единствените хора, които знаеха за инициативата на Свежо са тия, които вече са посетили сайта, което обезсмисля цялата идея…

    6

    voxy 28.12.07 в 11:12

    е що за инициатива е това, аре вдигайте ми трафика :) )), която може да бъде подкрепена единствено от блогърите, а те така или иначе знаят за svejo, хората които могат да вдигнат трафика им не са в блогосферата, a във vbox, netinfo и abv, аз щях да ползвам тези сайтове но не с една нищо не значеща реклама, защо не сложат линкове към примерно 5-те най-свежи попадения за деня

    7

    Jindo 28.12.07 в 12:12

    сериозно, каква точно е идеята с тези 20к, какво се опитвате да докажете ?

    8

    Андон Иванов 28.12.07 в 12:12

    А според мен, просто е необходимо да се направи някакъв вид партньорство с колкото се може повече хора. Някъде по-горе из коментарите, четох, мнението на някои, че все още социялните мрежи са твърде голяма новост за повечето потребители… да така е за съжаление. Този стандарт за нов тип уеб сайт просто е слабоизвестен на хората и не са усетили ползвата му все още. Ако трябва да съм честен, наскоро и аз навлязох в този тип комуникация.. не, че незнаех какво е социал боокмарк, но просто незнаех, че съществуват български такива. Може би ще е добре да измислите някакъв начин за по-голямо разпространение :)

    9

    GaN 28.12.07 в 14:12

    Според мен има време. Свежо има капацитета да постигне дори над 20 000 посещения. Трябва малко време. Има все още доста хора, които не знаят за сайта, а изследванията показват непрекъснато покачване на хората в България, които ползват интернет. Покрай празниците наистина е малко трудно да стане.
    Все пак май месец, свежо имаше по 200-300 уникални на ден, а днес вече държи над 5-6 хиляди, което си е наистина много добър напредък.
    Драпайте момчета, ние сме с вас :)

    10

    Тодор Христов 28.12.07 в 14:12

    Voxy, мен ако питаш, не вярвам някой да се разсърди и от Follow линкове, по принцип. :-) Ей така, за всички от сърце, както се пееше в една песен.

    Тогава съм сигурен, че много повече блогове щяха да подкрепят която и да е инициатива – не само за 20 000 посещения, а и за други идеи.

    Но това явно е вътрешнофирмено решение, в което няма как да се месим. Но пък да изразим надежда бихме могли ;-)

    11

    RMPG 28.12.07 в 15:12

    Не е вярно, че покрай Коледните и Новогодишни празници няма много посщения, напротив! Тогава посещенията са доста повече, защо ли? Защото всеки е в отпуска/ваканция/почивка и в празнично настроение, но както и да е. Както каза @MaсТеP, доста малко интернет потребители са свикнали със социалните мрежи, като изключвам блогърите. Също така не много уебсайтове и отделни личности не подкрепиха напълно този експеримент.

    12

    Яицазимитпо лъгуг от Перник 28.12.07 в 19:12

    Voxy, Свежарите щяха да спечелят печено прасе.

    13

    Георги Фурнаджиев 28.12.07 в 19:12

    Значи, ако питате съдията в случая ще ви каже защо. Всъщност доста хора са го казали преди мен, но да обобщя, като си кажа и личното мнение.

    Такава кампания не се подхваща по Коледа. Това първо. Второ – датата 27 декември освен че е слаб работен ден, бе намислена и насрочена в празнични дни. Как щеше да се разчуе? В блога на svejo.net имаше списък от около 14 души, подкрепили кампанията. Тия хора посмъртно не можеха да утроят посещаемостта. Дори и да будуваха 24 часа. А откачалките, дето държим на по 35 часа безсъние сме малко. Трето/четвърто – нямаше подкрепа от голям сайт. Как се осигурява такава подкрепа и колко/какво струва е тема на отделен разговор.

    Иска ми се да вярвам, че хората зад svejo.net не са глупаци, а следват примера на Азис – в момента са в устите на доста хора. Целта е постигната.

    14

    Марто 28.12.07 в 22:12

    Георги Фурнаджиев, целта не беше постигната. Една от причините беше в непривлекателноста на идеята.
    Мрежата все още не е поела по своята силна страна – да е мрежа. Все още тя е място за спамери и опитващи се да постигнат някое и друга импресия на гърба на свежо. Много хубави и качествени неща остават невидяни в svejo.net. Едно на ръка хората не го знаят, второ че не са свикнали да споделят по този начин.
    Мисля, че на тази идея и беше рано.
    Станиславе, Свежо е добра идея, но малко насилихте нещата с този експеримент. Ако идеята е била да проверите нивото на привързаност – успяхте, но до сериозен успех не се стигна. Трябваше малко да изчакате – поне по мое мнение още 5-6 месеца.

    15

    Станислав Божков 29.12.07 в 01:12

    Напълно съм съгласен с Марто, за това, че много качествени материали остават невидяни. В последно време мислим доста сериозно в/у това. Как може да бъде подобрен алгоритъмът по отсяването на интересните неща. Реално най-доброто отсяване може да се получи, ако повече хора гласуват. Въпреки това, ние ще се постараем да подобрим поне още малко логиката по отсяването.

    Дали е било рано и дали е трябвало да изчакаме още 5-6 месеца? – Теоритично да. Въпреки това, краткия ми бизнес опит показва, че изчакването е вредно в повечето ситуации. При нас поддържаме идеята – поставяй цели и действай. В този случай, дори да си сгрешил при избързаността, си спечелил времето на изчакване :) .

    Бъдете свежи през късните нощи и пиите кафе :)

    16

    vlad 29.12.07 в 10:12

    Може би трябваше да подходят по малко по-различен начин. Българинът все още трябва да бъде стимулиран за да участва в нещо, трябва да има и някаква печалба за него… ако ме разбирате.
    Вероятно трябваше да предложите някаква награда или нещо подобно за хората които са препратили най-много хора към свежото.
    Просто така си мисля..

    17

    Веселин Ангелов 29.12.07 в 13:12

    В България реално няма кой знае какво онлайн присъствие. Повечето от потребителите като че ли са съсредоточени в сайтовете за запознанства. Там влизат и са като коне с капаци. Останалата част вече се знаем, къде по никове къде по блогове и т.н. И сме все още малко.

    Без поставени цели обаче няма и резултати :)

    18

    Георги Фураджиев 29.12.07 в 19:12

    Марто, мрежа се прави и с 5000 посещения на ден. Въпросът на въпросите е какви правят тези посещения – носят ли нови връзки, нови гласове “хубаво”/”лошо”, съобщения за проблеми и спам …

    Някой да се е надявал, че за цел от вида “да превърнем svejo.net в мрежа за един ден” е реалистична? Че е смислена?

    19

    Боян Юруков 30.12.07 в 02:12

    Не знаех за инициативата, но имам свое обяснение за проблема. Едната част е факта, че са празници и всичко е някъде под масата. Това едно на ръка. Другото е, че тиксото много пропуска хитове. Аз вече спрях да го използвам и действам само G.analytics. Известно време ги сравнявах двете заедно с вътрешният брояч на wordpress и тиксото хваща едва 1/3 от хитовете.

    20

    ceo1 30.12.07 в 11:12

    Здравейте,
    определено не смятам, че достигнатия трафик е сериозна цифра за България. Напротив, даже е малка, при броя на българските интернет потребители.

    21

    Тодор Христов 30.12.07 в 11:12

    Получи се интересна дискусия, с толкова мнения, с различни акценти и нюанси!

    Надявам се, че това е една добра обратна връзка към основателите на Svejo.net, от която ще спечелят полезна и конструктивна информация.

    22

    Ангел Кафазов 01.01.08 в 21:01

    По празниците трафиците във почти всички сайтове спадат. Това е нормално. За постигане на целта обаче беше необходимо линкове от сериозни сайтове с голям трафик да бъдат поставени, но явно това не се е случило. А и 20 000 за България е сериозно число.

    КОМЕНТИРАЙТЕ сега (и моля, пишете на кирилица):

    Създайте си уникален Граватар (снимка) за вашите коментари. Граватарът ще се асоциира с е-мейл адреса, който оставяте, когато коментирате тук.


    four + 8 =